Friday, July 6, 2012

Spread Harga Emas Public Gold

Assalam..

Hari ini marilah kita belajar cara nak kira spread harga emas public gold

HARGA SPREAD adalah perbezaan antara harga belian (WE SELL) dengan harga jualan (WE BUY). HARGA SPREAD yang terendah adalah yang terbaik untuk kita beli emas tersebut. Formula HARGA SPREAD adalah sebagaimana berikut:

HARGA SPREAD = Harga WE SELL - Harga WE BUY
Peratusan HARGA SPREAD = (Jumlah HARGA SPREAD / Harga WE SELL) x 100

secara ringkasnya harga spread ini ditunjukkan dalam jadual di bawah.




Untuk memaksimumkan keuntungan, pilihlah produk Emas yang kadar potongan harga belian semula nya (Spread) yang paling rendah. Kadar Spread yang rendah adalah penting bagi seorang pelabur kerana ia menentukan untung bersih dari kenaikan harga Emas yang dibelinya.

Spread Biasa Produk Emas Public Gold :

Emas Bar 999.9
10g - 8%.
20g - 6%.
50g - 5.5%.
100g - 5%.
250g - 4.5%
500g - 4.5%

Emas Dinar 916 
1 Dinar - 6%
2 Dinar - 6% 
5 Dinar - 5.5%
10 Dinar - 5%

Selaku syarikat jual beli Emas Pelaburan dan Simpanan yang pertama dan terbesar di Malaysia, Public Gold mengutamakan keuntungan maksimum dari kenaikan Harga Emas dapat diraih oleh pihak pelanggannya dengan menawarkan kadar potongan harga belian semula produk (Spread) serendah hanya 1% sahaja sekiranya pelanggan membeli melebihi RM20,000 dalam satu belian, sekaligus ia melayakkan mereka menjadi Dealer / Ejen.

Jumlah Belian Minima Untuk Pengurangan Spread Maksima :

1- Min RM20,000 @ Normal Dealer - Pengurangan Spread 1.5%.

2- Min RM100,000 @ Priority Dealer - Pengurangan Spread 2.0%.

Kadar pengurangan spread ini diperolehi dari jumlah komisyen yang dibayar oleh Public Gold setiapkali pelanggan membuat transaksi Belian dan Jualan semula produk Emas atau Perak yang dibeli.

Langkah-Langkah Membeli Emas :

1. Lihat harga Jualan dan Belian terkini di laman web www.publicgold.com.my
2. Harga yang berada di kotak bertanda PG SELL adalah harga jualan oleh Public Gold, dan harga belian semulanya bertanda PG BUY.

3. Pilih jenis produk yang ingin dibeli. Belian produk boleh dicampur dengan belian Silver, asalkan jumlah keseluruhannya melebihi RM20,000.00.

4. Untuk membuat pesanan harga (Price Booking) belian dengan lebih awal, sila hantarkan butiran maklumat yang mengandungi ;

~ NAMA
~ NO IC
~ EMAIL
~ NO HP
~ ALAMAT
~ NO AKAUN BANK (MBB)
~ LOKASI CAW. PENGAMBILAN
~ JENIS DAN JUMLAH PRODUK YANG DIPILIH
~ PM SAYA (ATAU SMS 012 9249487) ATAU MANA2 DEALER PG YG ANDA KENALI

5. Dalam masa 24 jam pihak Public Gold akan menghubungi anda dan menghantar Dokumen Purchased Order melalui Email.

6. Download dan cetak Doc tersebut, kemudian baru buat bayaran seperti yang tertera ke dalam akaun bank Public Gold yang ada dinyatakan sekali.

7. Selepas itu bawa resit bayaran bank dan dokumen Purchased Order tersebut ke pejabat Public Gold dan ambil Emas anda..!

Walaubagaimanapun, bukanlah satu kemestian untuk membeli sebanyak amaun tersebut jika tidak mampu, memadai sekadar membeli dalam jumlah yang telah diperuntukkan bagi tujuan pelaburan.

Walaubagaimanapun keputusan di tangan anda, saya hanya berkongsi dan bersedia menjadi pemudahcara anda. - sumber pn.Maznah

Terima kasih kepada www.emaskini.com di atas perkongsian ilmu yang berharga ini..semoga Allah memberkati pemilik emaskini. amiin

0 comments:

Post a Comment