Tuesday, September 27, 2011

Keuntungan melalui penjualan produk Public Gold

Public Gold menawarkan satu peluang perniagaan emas dengan kos mampu serta keuntungan yang lumayan jika anda faham tentang strategi perniagaannya.Di sini saya akan kongsi bagaimana menjana keuntungan melalui produk Public Gold.
1. Komisen jualan ejen sebanyak 1.5%
2. Keuntungan hasil belian pada harga rendah dan jual pada harga tinggi
3. Keuntungan dari ’buy back’ ,jual kepada umum dan beli semula



Merujuk kes Contoh 1
Pada 08 Ogos 2009 saya telah membeli 1 jongkong 100g bernilai RM11,381 dari Public Gold dan berhasrat untuk menyimpan dahulu jongkong tersebut.
Untung 1 – RM170.7 (keuntungan 1.5%  pembelian dari Public Gold)
Setelah 7 bulan saya kemudian berhasrat untuk menjual jongkong tersebut. Kebetulan Abang Remy ingin membeli jongkong 100g pada 09 Mac 2010 pada harga RM13,281.
Untung 2 – RM1900 (keuntungan hasil jualan pada harga tinggi)
Pada 10 Mac 2010,Abang Remy berhasrat untuk menjual semula jongkong tersebut kerana masalah kewangan.Bila Abang Remy menjual kepada saya semula,bermakna beliau menjual dengan harga ‘We Buy’ iaitu dengan harga RM12,740.
Saya telah mencari buyer untuk jongkong tersebut iaitu Abang Ishak dan menjualnya pada harga “We Sell’ iaitu RM13,410.
Untung 3 – RM670 (keuntungan Buy Back)
Maka keseluruhan bagi keuntungan cara Contoh 1 melalui 1 jongkong 100g adalah seperti berikut :-
Untung Keseluruhan = RM170.7 + RM1900 + RM670 = RM2740.7
Iaitu sama dengan keuntungan sebanyak 24% !
Amacam,ada rasa nak beli emas tak?
Tips menjadi ejen yang baik
  • Jual emas sebanyak mungkin dan bina network yang besar
  • Rekod setiap butir pelanggan
  • Bila network telah besar,maka anda boleh trading sesama anda melalui contoh di atas
  • Bila tiada stok,boleh kongsi dengan network anda,dan bahagi sama keuntungan tersebut

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya terima kasih.

0 comments:

Post a Comment